About Me

自分の写真
Sunny
ピーターパン症候群になり
ジグザグな日々を送る...
詳細プロフィールを表示

Links

Blog Archive

Translate

Search This Site


WWW を検索
このブログ内を検索

Other Sites

Maru-Batu




イーグル模型からノバック ハボック・ブラシレスシステム 8.5Rが発売されましたね。実売で約1万7千円ほどなので、センサー付きブラシレスでは破格の安さです。スペックの詳細が、まだホームページにアップされてないようなので調べてみました。

FEATURES:Designed-for 1/10 scale on- and off-road vehicles
Meets ROAR specifications
Rebuildable 540 size motor equipped with sintered rotor for precise
throttle response and high temperature resistance, motor also has
shielded sensor cable
Fully programmable, user-friendly interface with nine adjustable
parameters: Minimum Brake (10 settings from 0-27%), Drag Brake (10
settings from 0-27%), Dead Band (5 settings from 2-6%), Minimum
Drive (5 settings from 1-5%), Throttle Curve (Linear and Expo),
Brake Frequency* (7 settings from 1-8 kHz), Reverse*, Motor
Rotation* & Li-Po Cut-Off (*available only in brushless mode)
Throttle curve allows experimentation with two throttle responses
Linear and Expo which range between a quick burst of power to a
smoother, more controlled low-end power delivery
Brake Frequency adjustment contains seven degrees of adjustability
LiPo cut-off circuitry prevents batteries from going below the
critical safety level
Smart Braking II enables "shifting" from forward to reverse
120 day warranty on both components

SPECS:ESC-Input Voltage: 2S Li-Po cells or 4-7 NiMH cells (1.2V/cell)
ESC Size: 1.18 x 1.54" (30 x 39.1mm)
System Weight, Motor & ESC (with wires): 9.59oz (272.0g)
Design: Sensor-based
Motor Limit (brushless): 8.5-turn Novak 540-size sensored motor
Motor Limit (brushed): 27-turn for 540-size motor/12-turn for
550-size motor
On-Resistance (brushless): 0.0012 ohms @ 25°C trans. temp.
BEC: 6.0 volts DC / 1.5 amps
Rated Current: 120 Amps @ 25°C trans. temp
Braking Current: 120 Amps @ 25°C trans. temp.
Status LEDs: 4
Voltage Cut-Off: 6.25V (when Li-Poly Cut-Off Circuitry is enabled)
Power Wires: 14G Super-Flex Copper-Strand Silicone Wire w/Tamiya
Battery Plug

SPECS:Motor-540 Size: 2.08L x 1.41D (52.8 x 35.8 mm)
Motor Magnet: 12.3 mm Sintered, high-strength Neodymium
Motor Watts: 225
Motor Turn: 8.5
Motor KV (unloaded): 5,000
Shaft Diameter: 0.125" (3.2mm) accepts all existing pinion gears
Bearing Size: 1/2 x 3/16" (12.7 x 4.8mm)

このスペックを見るとドリフト&オフロードならば性能的にも十分ですね。いや~、しかしブラシレスも熟成してきた感があります。値段も手頃でコミュ研&ブラシ交換などのメンテナンスから開放されれば、ブラシモーターからの移行は自然な流れですもの。また、燃費が良いので走行時間が長いのと、いたれりつくせりで、この値段で買えるとは...Sunnyが買った時は3万円はしたので、これから新規または移行されるかたは良い時代になったものです。